Vad kan Nya Moderaterna göra för skolan?

Nya Moderaterna har tillsammans med vännerna i Alliansen gjort viktiga och nödvändiga insatser för att vända den allvarliga och nedåtgående trend i den svenska skolan, som decennier av misslyckad, socialdemokratisk skolpolitik lett fram till. Mycket återstår dock att göra, innan Sverige har världens bästa skola, och inte bara världens dyraste. Förändringsarbetet fortsätter, och måste få fortsätta, både för elevernas skull och för landets. Barnen är vår framtid!

Välkomna att delta i en temakväll om den svenska skolan, och den moderata visionen om en skola som möter varje elev efter hans eller hennes egna behov och förutsättningar, och som ger varje elev kunskaper att möta både dagens och morgondagens krav på en globaliserad arbetsmarknad i ständig förändring.

Kom och lyssna på, och prata skolpolitik med, riksdagsledamot Per Bill, och Tierpsmoderaternas skolpolitiska talesperson, Åsa Sikberg, i hembygdsgården i Skärplinge, måndagen den 20 maj klockan 19:00!

Vi bjuder självklart på fika!

Varmt välkomna!

Nya Moderaterna i Tierp