Riksdagsman Per Bill på besök hos Tierps moderater

Per berättade att fokus det närmaste året naturligtvis ligger på att vinna valet så att alliansen får förnyat förtroende att regera landet för ytterliggare en fyra års period. Allianspartierna trivs bra med varandra och har lätt för att regera tillsammans. Alliansen har som målsättning att Sverige i många frågor skall ses som ett föregångsland av andra länder.

För att ha största möjliga trovärdighet är det viktigt att hålla i stadsfinanserna, det har vi lyckats bra med, säger Per Bill. Sverige har vid en internationell jämförelse en stadsskuld som är knappt 40 % av BNP vilket är mycket lågt. Många EU länder, exempelvis England och Italien, har en statsskuld på över 100 % av BNP.

Sedan förra valet har lågavlönade heltidsarbetande fått en skattesänkning på minst 1 000 kronor i månaden, vilket innebär att denna kategori löntagare i praktiken fått en extra månadslön. Denna skattesänkning vill vänsterblocket ta bort om dom vinner valet.

För att vinna valet 2010 är det viktigt att vi möter väljarna i personliga samtal, avslutade Per Bill.