Program för 100 års jubileet.

Del 1 Kampanjaktiviteter 10.00-13.30

Alla moderater är välkomna att delta och hjälpa till med kampanjarbetet. Välj någon av följande fyra aktiviteter:

1 Studiebesök lokala matproducenter i Hållnäs.

Följ med EU-parlamentsledamoten Christofer Fjellner på en resa i maten och företagandets tecken. Under förmiddagen besöker vi Lövstaölets Vänner, Kalles fisk och surströmmingstillverkning. Under resan finns möjlighet att köpa enklare lunch. Resan utgår från järnvägsstationen i Tierp, klockan 10.00, i egen bil men naturligtvis försöker vi att samåka i så stor uträckning som möjligt.

Kampanjansvarig är Åsa Sikberg, mobil 070-717 30 37

2 Motionslopp

Utnyttja kampanjtiden till att göra något gott för dig själv. Moderaterna ställer, med riksdagsledamot Jessica Wilhelmsson i spetsen, upp med ett lag i John Brobergs loppet där alla är välkomna att ingå. Du kan välja på följande nivåer 10 km. elit eller motion samt 5 km. gå/lunka/löpa. Om du för dagen inte kan delta i loppet är du istället välkommen att komma och heja på våra deltagare. Vi träffas vid Vegavallen klockan 10.00, loppet startar klockan 11.00. OBS! Vill du delta i loppet behöver vi ditt svar senast 30/8.

Kampanjansvarig är Lars-Göran Birkehorn Karlsen, mobil 070-250 15 01

3 Miljöpolitik vid återvinningsstationen

Gör en insatts för miljön tillsammans med riksdagsledamot Marta Obminska. Från klockan 10.00 är vi på plats vid återvinningscentralen i Tierp och delar ut arbetshandskar och pratar politik med våra miljömedvetna medborgare.

Kampanjansvarig är Sven Lokander, mobil 070-310 96 42

4 Kampanj och tårta

Hjälp våra toppnamn, Ulrika Karlsson (riksdag), Erik Weiman (landsting) och Daniel Blomstedt (kommun), att sprida vårt budskap. Klockan 10.00 reser vi moderattältet vid Vegavallen för att stötta våra tappra löpare/motionärer och samtala med övrig besökare. Efter starten flyttar vi tältet till Fredners torg där vi från 11.30 bedriver klassiskt torgmöte och bjuder på födelsedagstårta med moderata förtecken.

Kampanjansvarig är Per Davidsson, mobil 070-856 31 44

Del 2 Studiebesök Örbyhus slott 14.00-16.30

Alla varmt välkomna.

Det var en januarikväll 1911 som Greve Eugéne von Rosen valdes till vår förenings första ordförande och undertecknade det första protokollet. Vi får en specialvisning av vår grundares bostad och en av kommunens vackraste miljöer. Delar av slottet som vanligtvis inte visas kommer att öppnas för oss

Gemensam buss avgår från Tierps järnvägsstation 14.00 och efter besöket åter till festlokalen.

Del 3 Mingelfest med buffé 17.00-

Alla varmt välkomna.

Gör som vår partisekreterare Sofia Arkelsten, kom och förgyll vårt 100 års kalas. Välkommen till Åskars, Norra esplanaden 14, Tierp. Där kommer det att bjudas på en sensommar buffé, trubadur, allsång, tillbakablick, gott sällskap med mera.